Doba ľadová
Šťastné a veseléDruhá scéna po
nočnej ulici, v ktorej som sa vybláznil s modelovaním jednoduchých objektov. V kuchyni som vymodeloval všetko okrem okien. Tie sú vygenerované pomocou Archipack pluginu. Najviac času zo všetkých objektov zabrala
chladnička, no pre dosiahnutie lepšieho výsledku som sa nevyhol modelovaniu i textúrovaniu low-poly potravín, zeleniny a iných porcelánových, drevených a kovových kuchynských pomôcok. Zatiaľ čo obaly potravín v chladničke som si graficky navrhol v Photoshope, textúry dlažby, obkladačiek, dreva a panorámy som stiahol cez BlenderKit knižnicu.
Oražovú verziu som renderoval na 6K rozlíšenie cez
CYCLES 76 minút na 800 samplov s následným odšumením, rovnakú verziu cez
EEVEE 2 minúty. Zamrznutú EEVEE 7 minút a jeden snímok pre video v nízkej kvalite a 4K rozlíšení 1-2 minúty. Časy sú kvôli rôznym HW zostavám úplne irelevantné ale chcel som poukázať na priepastný rozdiel.
Rozdiel medzi CYCLES A EEVEE a čo ma kuchyňa naučila
Všetky verzie majú rozdielne nasvietenie, iný počet zdrojov svetla a pri niektorých objektoch aj rozdielne procedurálne textúry (napríklad sklo). EEVEE naviac obsahuje volumetrickú hmlu v miestnosti i chladničke - keďže čas rendrovania sa výrazne nepredlžuje.
Rozdiel v kvalite nasvietenia, odleskoch a tieňoch môžeš porovnať na obrázkoch pod videom.
Niet pochýb o tom, že reálnejšie pôsobiace scény musia obsahovať drobné detaily ale aj nepravidelnosti a nedostatky. Práve preto veľa vizualizácií interiérov pôsobí príliž umelo. Tiež som sa presvedčil o vysokej kvalite odšumenia statických snímkov v prostredí Blender - podáva oveľa lepšie výsledky ako odšumenie v Adobe Photoshop vo verzii 23 (2021).