Rozprávka o pažravom stromeMoja v poradí druhá 3D scéna zameraná prevažne na prácu s časticami (particles) a jednoduchým texturovaním objektov cez uzly (Nodes). Koruna stromu obsahuje 18000 listov z transparentného PNG a na lúke je 254000 stebiel trávy z procedurálnej textúry. Obrastenie stromu a kameňov ťahavými rastlinami je vytvorené cez IvyGen plugin.
Scéna v rozlíšení 9600x6000px na 576 samplov sa renderovala približne 20 hodín. Večerná obloha na pozadí bola dodatočne domontovaná v grafickom programe a pochádza z dovolenky v Chorvátsku.
Zimná edícia vznikla pomerne jednoduchou modifikáciou a odstránením častíc trávy a listov. Sneh na spodných konároch som modeloval pomocou Metabalu. Vetvičky stromu obsahujú 210000 ľadových kryštálov a každý z nich je zložený z dvanástich obdĺžnikov a 48 vertexov. Najnáročnejšia bolo natextúrovanie snehu, ktorý mi zabral najviac času. Padajúce vločky sú vytvorené pomocou jednoduchej animácie (turbolencia častíc) a pri renderovaní bolo nastavené rozmazanie pri pohybe (Motion blur). Rovnako ako v letnej verzii, aj tu som si pomohol miernym postprocesom v Photoshope. Išlo o jemné dokolorovanie scény a pridanie snehových závejov vyrenderovaných samostatne do transparentého PNG. Obloha pochádza zo septembrovej dovolenky na Karpathose. Záveje som vytvoril v programe Blender pomocou simulácie dymu (Quick Smoke).