Votrelec v slepačom vajíčku
„To je hnus velebnosti”Zvrátená 3D scéna liahnuceho sa votrelca zo slepačieho vajíčka v ktorom je alfou omegou práve textúrovanie pre EEVEE render.
Transparentný sliz a slepačie vajce som vytvoril procedurálne vo vlastnej réžii. Sliz s prímesou krvi mi zabral niekoľko hodín, kým som dosiahol maximálne odpudzujúci vzhľad. Pre vonkajší odlesk vajíčka a zašpinenú vnútornú stranu (backface) som použil bitmapovú textúru. Jednotlivé škrupiny rozbil plugin Cell Fracture, jaskyňa je generovaná pluginom ANT Landscape. Textúra skaly, rovnako aj textúry chápadiel pochádzajú z BlenderKit knižnice. Scéna obsahuje 8 zdrojov svetla a volumetrickú hmlu, ktorá dotvára atmosféru. EEVEE oproti CYCLES vo volumetických svetlách a odleskoch podáva špičkový výsledok za veľmi krátky čas.
Aj 3D grafika je o kompromisoch
Iba vďaka rýchlemu renderovaciemu enginu EEVEE sa mi podarilo vytvoriť v krátkom čase
jednoduchú video animáciu chápadiel pomocou Armatures - vytvorenie kostry a jej pohyb cez mód pózovania (Pose mode). Jeden snímok v 4K rozlíšení (3840x2160px) s nízkou kvalitou sa renderoval približne 20 sekúnd. Chýba tu simulácia tekutiny ale aj animovanie odletujúcich škrupín, ktoré som mal pôvodne v pláne vytvoriť cez simulovanie fyziky. Môj výkonostne skromnejší počítač by takúto kombináciu efektov prepočítaval pridlho. Iba
fotografia obsahuje simuláciu tekutiny prekonvertovanú na Mesh. EEVEE nespracováva priehľadnosť a prechod svetla cez objekty tak dobre ako CYCLES. Pozitívom ale je, že finálny obrázok vo vysokej kvalite v 8K sa renderoval len 8 minút. Animácia
votrelca na Youtube.